Thursday, 1 December 2016

Hajdeger: Poljski put i Opuštenost


Od metafizike i ka metafizici je značajan problem za Hajdegera MIŠLJENJE samo, jeste pokraj puta, poljskog puta, i baš ništa naročito, to je ono koje sija otvorenošću čistine, baš običan predjel. Tu je Bivstvovanje i mišljenje kao Tajna raskrivena, put znajuće vedrine, znanja vedrog i blagosti, to prirodno i fizičko što nam omogućuje i samosvijest, izvorniji pristup stvari. To je OPUŠTENOST - opuštenost ka stvarima iz kojega proishodi Znanje. To je Otvorenost i za Tajnu. Hajdeger tako vodi mišljenju nas Srcem, to je metafizika što nije s one strane već suprotno - OVO. Tu. 

Taj poljski nam put sad tiho vodi nogu po stazama zavojitim, stazom kroz širinu ove oskudne zemlje. Čovjek rastresen je i bez puta, njemu u uši upada buka aparata. 

Vedro znanje je blagost, i ne stiče ga ko ga nema, ta vedrina je kapija do Vječnosti, gori DUŠA i govori, govori nam cijeli svijet, to govori sami Bog. Odricanje ne otima ovdje ništa nego daje. 

Zahvaljuje Hajdeger se putu i svom zavičaju na sve što su mu i dali. 

Govor sam nam garancija nije da mislimo. I svečanost ne misli se, sve je siromašnije nam za mislenost. Današnjeg čovjeka u bjekstvu pred mišljenjem i temelji bez-misleno. Ovo bjekstvo poriče se, čovjek tvrdi baš suprotno. I RAČUNA. Kalkuliše mišljenje računajuće, gubi tlo. Čovjek mora imat’ snage iz Dubine zavičajnog tla da uzdigne se u Etar (ili Hyle) - to je slobodan vazduh neba visokog, to otvoreno je područje samog Duha. Iz zavičaja smo prognani. Zaboravljamo da promišljamo, zaboravljamo da pitamo, svijet je predmet, mišljenje računajuće usmjerava sav svoj napad. 

A tehnika? Moć skrivena je u njoj i ona nas napada sa svih strana. Svog čovjeka. Određuje tehnika nas prema onome što jeste. A bilo bi nam bezumno tu jurnuti nasumično protiv svijeta tehničkoga. Mi možemo biti drugo. Još uvijek tu možemo reći NE, i reći DA, oboje, istovremeno, to dvostruko držanje je ka tehničkom što zovemo jednom rječju OPUŠTENOST ka stvarima. Ostajanje nam je budnim za ovakvu OPUŠTENOST. Samovolja ide prema bezimenom. Da, važno je, mnogo važno, u ovome IMENOVANJE. 

Letindor (www.letindor.blogspot.com)

No comments:

Post a Comment